Eenvoudig een vliegtuig huren
Om het huren zo eenvoudig mogelijk te maken proberen wij de huurvoorwaarden zo transparant mogelijk te houden. Zo betaalt u de Tacho-uren in plaats van de klok uren. Het grote voordeel van Tacho uren is dat de meter pas tijdens de vlucht 1:1 tellen.
De prijzen bedragen (per Tacho-uur): (per 01 oktober 2023)
Cessna 150 €155,00 (incl brandstof en. btw)
Cessna 172 180HP €192.50,- (incl brandstof en btw)
PA28-161 Warrior II €187,50 (incl brandstof en btw)
Bij deze prijs zit de brandstof inbegrepen (door u zelf getankte brandstof wordt aan u vergoed tegen de geldende mogas dagprijs op EHLE. De landingen op EHLE worden door ons aan u doorberekend. Indien noodzakelijk kan er een brandstoftoeslag worden berekend. Landingen en overige kosten zoals afhandelings- en ATC kosten op andere vliegvelden dient u terplekke zelf te voldoen.
U betaald bij ons geen prijzig lidmaatschap of andere verkapte toeslagen.
.
Stuur ons per email: info@easyflight.nl de volgende informatie om toegang te krijgen tot het reserveringsysteem:
- NAW gegevens
- telefoonnummer en emailadres
- kopie vliegbrevet
- kopie log laatste vlucht(en) op type
De verhuurder besluit of een check-out noodzakelijk is.
Elke vlucht kan op elk moment door de huurder of verhuurder worden geannuleerd. Hier zijn géén kosten aan verbonden. Om het vliegtuig voor een ander weer beschikbaar te maken dient de reservering zo spoedig mogelijk te worden verwijderd. Bij niet opdagen op het tijdstip van reservering zonder ons op de hoogte te stellen behouden wij het recht uw reservering te verwijderen/cancelen.
Wij beschikken over een beperkte wachtruimte voor u en/of uw medevliegers.
Mocht u voor of na sluitingstijd van Dynamic Aviation arriveren dan heeft u met uw "Lelystad Airport Pas" toegang door ons hek. Ook kunt u via de verkeerstoren toegang van/tot airside krijgen. U
bent zelf verantwoordelijk voor het volgen van de procedures op airside voor u en uw passagiers.
Als u een vliegtuig huurt gaat u automatisch akkoord met de huurvoorwaarden
Mixture Leaning (BELOW 65% POWER)
· Use full-rich mixture during takeoff or climb. Careful observation of engine temperature instruments should be practiced to ensure the limits specified in AFM (Aircraft Flight Manual).
· For cruise powers (65% or less) where best power mixture is allowed, slowly lean the mixture from full rich to maximum power. For engines equipped with fixed-pitch propellers, gradually lean the mixture until the tachometer (RPM) reading peaks.
· NOTE: When leaned, engine roughness is caused by misfiring due to a lean fuel/air mixture which will not support combustion. Roughness is eliminated by enriching slightly until the engine is smooth.
· If the EGT (exhaust gas temperature) indicator is installed, lean the mixture to 100˚ F (37˚ C) on the rich side of peak EGT for best power operation. If roughness is encountered, enrich the mixture slightly more for smooth engine operation.
· During normal operation, maintain the following recommended temperature limits:
o Engine power setting – 65% of rated or less.
o Cylinder head temperatures – 400˚ F. (205˚ C) or below.
o Oil temperature – 165˚ F. – 220˚ F. (75 - 105˚ C)